最近的報紙頭條
真是讓我看的膽顫心驚

把小孩吊起來活活打死
竟還大言不慚的說:不是親生的 打起來沒顧忌
這種令人為之心寒的話

這讓我想起之前心理學上過的自我防衛機制
裡面有提到一種內射作用(introjection)
把外界的價值觀與標準併入自我的結構,即吸收
別人的價值觀與標準 使它們不再是外在的威脅

如:戰俘接受敵人的價值觀 或受虐子女接受
父母的處理方式,但長大後亦虐待其子女

潘姓嫌犯辯稱 自己從小父親也是如此對待他
所以就很自然的這樣打小孩
以前也是這樣被打長大的 所以現在也拿同樣的手法虐待他人

這就是我們的教育??


真的很賤 垃圾人
請原諒我用如此卑賤的的詞語
但是我想不到有什麼形容詞能套用在他們身上了
看著報紙上 田小妹妹那充滿傷痕的雙腿
總讓我覺得很難過
報紙上寫著
她被打的時候也不拔腿跑開 只是站在原地不斷哭嚷著

不要打我──不要打我──

天啊
光是想像那個畫面 就讓我覺得非常的難過
他的恐懼 他的無助 他的哀痛
全部都儲存在他小小的心靈之中
他無處發洩 他無處可逃
逃 又能逃到哪裡呢??
逃也只是換來一陣更悽慘的毒打啊

為什麼要這麼對待一個孩子??
誰來給我ㄧ個答案??

翻開報紙 打開網路 到處都充斥著負面新聞
請還給我ㄧ個溫暖的世界
好嗎?


我只能說 教育這種東西真的很重要
請給小孩多一點關愛 多一點快樂
讓他們平平安安的長大
拒絕暴力 不論是言語上的 身體上的

JUST SAY NO!!(面對毒品也是要說NO喔!!)
讓他們 在樂園中 快樂的長大
在愛裡 找到更多的力量

-------------------------------------------
失樂園(蔡健雅)
作詞:小寒/楊明學 作曲:蔡健雅 編曲:黃韻仁

 給我一雙翅膀 能讓我自由的飛 看遍人間的冷暖
 快樂憤怒和傷悲 總有誰 想追求 生活更完美
 不理會 別人可能會心碎

*是理想的差別 或只是不同語言 想不通就在面前
 先畫上一道防線 才發現 誰流淚 乾脆閉上眼
 是不是 就能夠好過一點

#失樂園 在蔓延 誰的藍天瀰漫著煙 卻不是煙火表演
 失樂園是一種能避免的局面 保留孩子們的鞦韆
 讓他們展開笑臉 (到時候你就會了解)

Repeat * #

 世界不該是這樣  你要他們依靠什麼成長 美麗 自然
 還是空盪盪 就算受再多的傷 就算有誰 因此而變偉大
 我們只要能自由飛翔

Repeat #()

-----------------------------------------------
The Greatest Love Of All


I believe the children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride
To make it easier
Let the children's laughter
remind us how we used to be
Everybody's searching for a hero
People need someone to look up to
I never found anyone to fulfill my needs
A lonely place to be
And so I learned to depend on me
I decided long ago
never to walk in anyone's shadow
If I fail, if I succeed,
at least I'll live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity
Refrain:
Because the greatest love of all
is happening to me
I found the greatest love of all
inside of me
The greatest love of all
is easy to achieve
Learning to love yourself
it is the greatest love of all

I believe the children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride
To make it easier
Let the children's laughter
remind us how we used to be
I decided long ago
never to walk in anyone's shadow
If I fail, if I succeed,
at least I live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity


And if by chance that special place
that you've been dreaming of
Leads you to a lonely place
Find your strength in love

arrow
arrow
    全站熱搜

    baoxian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()